بررسی طرحواره های ناسازگار اولیه در والدین دانش آموزان دچار اختلالات یادگیری و مقايسه آنان با والدين  دانش آموزان عادي شهر زاهدان

فريبا پيري، مهوش رقیبی، نورالدین میر، سمانه فولادی، ریحانه تفرشی، صدیقه سالاری و مجتبی دهدار 

DOI KODE:01027

چکيده

هدف پژوهش حاضر بررسی طرحواره هاي ناسازگار اوليه در والدين دانش آموزان دچار اختلالات يادگيري و مقايسه آنان با والدين دانش آموزان عادي در شهر زاهدان می باشد. نمونه مورد مطالعه 100 نفر بود ند، 50 نفر والدين دانش آموزان دچار اختلالات يادگيري بودند كه با استفاده از روش نمونه گيري در دسترس انتخاب شدند و 50 نفر والدين دانش اموزان عادي با آنان همتا سازي شدند. براي سنجش متغير هاي تحقيق از پرسشنامه طرحواره هاي ناسازگار اوليه (فرم كوتاه) استفاده شد. تجزيه وتحليل دادها با استفاده از آزمون tمستقل و ضريب همبستگي پيرسون نشان داد كه بين دو گروه از والدين دانش آموزان دچار اختلالات يادگيري و عادي در طرحواره هاي ناسازگار اوليه تفاوت معنا داري وجود دارد.

واژگان کليدي: طرحواره های ناسازگار اوليه، سبک های فرزند پروری، اختلالات يادگيري

متن کامل [PDF]

 

تبلیغات

آخرین اخبار

 مقالات پذیرفته شده، اواخر هر فصل در سایت نشریه به چاپ خواهند رسید و کتابچه مقالات نیز از طریق پست خدمت نویسندگان محترمی که درخواست کتابچه میدهند ارسال خواهد شد.********** از پژوهشگران و نویسندگان محترم تقاضا می شود که مقالات خود را به نشریاتی که با محتوای مقالات ایشان همخوانی دارد، ارسال نمایند. ********** از اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی و مدیران سازمان ها که علاقه مند به همکاری با هر یک از نشریات به عنوان عضو هیئت تحریریه و داوری هستند، تقاضا می شود که رزومه آموزشی و پژوهشی، و سوابق اجرایی خود را به آدرس ایمیل نشریه ارسال کنند. ********** از دبیران اجرایی و علمی کنفرانس ها و همایش ها که علاقه مند به چاپ مقالات خود در هر یک از این نشریات هستند، تقاضا می شود که اطلاعات کنفرانس و نیز تقاضای خود را طی یک نامه رسمی به آدرس ایمیل انتشارات ارسال کنند.