نقش نوجوانان در دفاع مقدس (محمد حسین فهمیده به روایت رسانه‌های اینترنتی)                             

پیمان اکبری، مهدی حریری، بهنام بعلی

DOI KODE:01021

چکيده

شعار شهید فهمیده ˈهیهات من الذلهˈ بود و دانش آموزان باید با تحصیل علم و دانش، تهذیب و ورزش را سرلوحه کار خود قرار دهند. امروز دانش‌آموزان و نوجوانان ایرانی هر کدام می‌توانند در نوع خود یک فهمیده باشند، محمد حسین فهمیده، فرزند محمد تقی در سال 1346 در خانواده‌ای مذهبی در محله پامنار شهر قم چشم به جهان گشود. محمد حسین در سال 1352، به مدرسه رفت و کلاس اول تا چهارم ابتدایی را با یک معلم روحانی طی کرد. سال پنجم ابتدایی و اول و دوم راهنمایی را به دلیل انتقال خانواده اش به کرج در دو مدرسه در این شهر گذراند. در همین دوران بود که به واسطه حوادث انقلاب، روح وی نیز، مانند میلیون‌ها جوان و نوجوان دیگر کشور، دچار تحولات عظیمی گردید. در پژوهش پيشرو تلاش شده است كه ضمن بيان اصول و مفاهيم نقش نوجوانان در دفاع مقدس، زندگی نامه محمد حسین فهمیده به روایت رسانه‌های اینترنتی مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

واژگان کليدي: نوجوانان، دفاع مقدس، محمد حسین فهمیده، رسانه‌های اینترنتی.

متن کامل [PDF]

 

 
 

[Type a quote from the document or the summary of an interesting point. You can position the text box anywhere in the document. Use the Drawing Tools tab to change the formatting of the pull quote text box.]

 

تبلیغات

آخرین اخبار

 مقالات پذیرفته شده، اواخر هر فصل در سایت نشریه به چاپ خواهند رسید و کتابچه مقالات نیز از طریق پست خدمت نویسندگان محترمی که درخواست کتابچه میدهند ارسال خواهد شد.********** از پژوهشگران و نویسندگان محترم تقاضا می شود که مقالات خود را به نشریاتی که با محتوای مقالات ایشان همخوانی دارد، ارسال نمایند. ********** از اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی و مدیران سازمان ها که علاقه مند به همکاری با هر یک از نشریات به عنوان عضو هیئت تحریریه و داوری هستند، تقاضا می شود که رزومه آموزشی و پژوهشی، و سوابق اجرایی خود را به آدرس ایمیل نشریه ارسال کنند. ********** از دبیران اجرایی و علمی کنفرانس ها و همایش ها که علاقه مند به چاپ مقالات خود در هر یک از این نشریات هستند، تقاضا می شود که اطلاعات کنفرانس و نیز تقاضای خود را طی یک نامه رسمی به آدرس ایمیل انتشارات ارسال کنند.